Wyprzedaże, przeceny i promocje Black Friday – każdy to lubi!

Czarny Piątek to wyjątkowy dzień, w którym odbywa się „bitwa” na rabaty. Przyjmuje się, że nieoficjalnie rozpoczyna on sezon zakupów świątecznych. W ten dzień promocje Black Friday organizowane są nie tylko w większości sklepów stacjonarnych, ale także internetowych – sprzedawcy prześcigają się w obniżkach i przecenach, by przyciągnąć jak najwięcej klientów.

Skąd wzięły się promocje Black Friday?

Kolebką Black Friday są Stany Zjednoczone, gdzie tradycyjnie w czwarty czwartek listopada obchodzone jest Święto Dziękczynienia. Od kilkudziesięciu lat następujący po Święcie Dziękczynienia piątek rozpoczyna w Stanach Zjednoczonych okres gorączki zakupów świątecznych, której towarzyszą wyprzedaże, promocje i znaczne obniżki cen. Ale Czarny Piątek to nie tylko Stany – promocje Black Friday stają się coraz popularniejsze także w Europie. Tego dnia sprzedawcy proponują klientom duże obniżki cen, a konsumenci wykorzystują okazję, by przygotować się do nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia.

Promocje Black Friday to szczyt sezonu handlowego

Również w Polsce promocje Black Friday oferuje coraz więcej sklepów i cieszą się one coraz większym zainteresowaniem klientów. W tym roku Black Friday na całym świecie – a więc także i w naszym kraju – wypada w piątek 23 listopada 2018 r.

Jednak to, że Black Friday wypada 23 listopada, nie oznacza, że okres trwania promocji musi być ograniczony do tego dnia. Jak wskazują wyniki badań konsumenckich przygotowując się do świąt, klienci oczekują, że  atrakcyjne oferty pojawią się w sklepach już na kilka dni przed Czarnym Piątkiem i kilka dni po nim.

Analiza trendów Google potwierdza te fakty. Według  danych Google’a internauci szukają rabatów od końca października do połowy grudnia. Ten okres jest więc dla sklepów doskonałą okazją, by z przytupem rozpocząć sezon świąteczny i przyciągnąć do siebie nowych klientów. Planując promocje Black Friday, warto opracować odrębną strategię komunikacji i skierować ją do odpowiednich kanałów. Ten dodatkowy wysiłek na pewno się opłaci – promocje Black Friday zwykle znacznie zwiększają obroty sklepu i przyciągają nowych klientów. Oczywiście, są też dla sklepu formą reklamy. Promocje Black Friday – każdy to lubi!

Zdjęcie: mybroadband.co.za